28 gru 2009

Dostępność kamer internetowych

"Od dłuższego czasu przeczesuję niemal każdy zakątek sieci, żeby znaleźć informacje na temat tego, ile osób posiada kamery internetowe. Jedyne dane, do jakich udało mi się dotrzeć informują, że w 2006r. osób takich było 9% (Mintel report) a w 2007r. około 13% (raport Logitech. Ten brak informacji zmobilizował mnie do przeprowadzenia własnych badań. Po napisaniu prostego skryptu AS3, umieściliśmy go na kilku hostowanych przez Netizens stronach i przez 24h zbieraliśmy dane. Przy próbie prawie 11tys. unikalnych adresów IP okazało się, że kamery internetowe posiada 30,73% badanych.

Przyznam, że wyniki trochę mnie zaskoczyły… zresztą nie tylko mnie, bo obstawiało kilka osób i wszystkie celowały w okolice 10 -20%. W czasie badania można było zauważyć, że odsetek osób posiadających kamery był znacznie większy w godzinach wieczornych niż porannych. Wynika stąd, że komputery służbowe są mniej multimedialne.

Oczywiście wyniki te mogą różnić się od rzeczywistych, gdyż badanie wykonane było w bardzo krótkim okresie czasu, w zaledwie kilu serwisach (każdy serwis ma swój określony target, np. ludzie młodzi, klienci biznesowi) i wymagało posiadania flash playera w wersji 9.0 lub nowszej (około 98% komputerów wg Adobe). Mimo to postanowiłem podzielić się tą wiedzą.

Dziękuję za pomoc w przeprowadzeniu badania Mariuszowi Górskiemu, który był odpowiedzialny za php/mysql i zestawienie wyników."


- www.woszkowski.com

Brak komentarzy: