28 paź 2014

Robot obsługujący klientów w Dolinie Krzemowej

"Klient może przyjść do sklepu z jakąś śrubką i powiedzieć: "Panie robocie, potrzebuję tego więcej". Jeśli takie śruby są dostępne, robot poinformuje o tym, a następnie zaprowadzi klienta do właściwej półki - mówi Kyle Nel, dyrektor laboratorium innowacji firmy Lowe's Companies Inc., do której należą sklepy Orchard Supply Hardware. Roboty rozpoznają język angielski i hiszpański."
Więcej na TVN24bis 

The Role of Acoustic Features in Marking Accent and Delimiting Sentence Boundaries in Spoken Polish

Nasza publikacja "The Role of Acoustic Features in Marking Accent and Delimiting Sentence Boundaries in Spoken Polish" została przyjęta do druku w czasopiśmie Acta Physica Polonica (Impact Factor 0.604). Opisujemy w niej modele statystyczne dotyczące korelacji między realizacjami fonemów a ich położeniem w zdaniu i akcentem.

www.dsp.agh.edu.pl

23 paź 2014

Two-Microphone Dereverberation for Automatic Speech Recognition of Polish

Nasz artykuł "Two-Microphone Dereverberation for Automatic Speech Recognition of Polish" ukazał się w Archives of Acoustics (IF: 0.829). Publikacja prezentuje metody wspierające rozpoznawanie mowy nagrań z echem. Publikacja jest wynikiem wyjazdu jednego z naszych studentów (Mikołaj Kundegórski) na staż w ramach programu Erasmus- Socrates do Anglii. Obecnie Mikołaj jest pracownikiem Uniwersytetu w Durham gdzie zajmuje się przetwarzaniem obrazów.

www.dsp.agh.edu.pl

Magic Leap

"Google pracuje nad wirtualną rzeczywistością. Świat wirtualnej rzeczywistości robi wrażenie z każdym nowym wynalazkiem. Brakuje mu tylko jednego – spójnego pomysłu na wykorzystanie magicznych możliwości.

Prawdopodobnie bliżej osiągnięcia konkretnego celu w upowszechnianiu technologii wirtualnej rzeczywistości jest Google. Firma przeznaczyła właśnie 542 mln dolarów na inwestycję w startup o nazwie Magic Leap. Przedsiębiorstwo wsparli także tacy ważni gracze ze świata IT jak Qualcom czy Andreessen Horowitz. Wartość Magic Leap wynosi obecnie ponad 2 mld dolarów."

- Rafał Tomański, więcej na ekonomia.rp.pl

19 paź 2014

Biometria w bankach

"Historia zaczęła się od telefonu na infolinię jednego z amerykańskich banków. Roztrzęsiony głos kobiety informował, że właśnie spłonął jej dom. Prosiła o przesłanie na jej tymczasowy adres nowej karty kredytowej, by móc przeżyć, zanim ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie.
Bank początkowo nie robił trudności z przesłaniem nowej karty na podany adres. Jednak w trakcie rozmowy komputer analizował głos w słuchawce i porównywał go z bazą danych oszustów bankowych. Gdy okazało się, że rozmówca to nie tylko kobieta, ale i poszukiwany przez policję oszust, pod podanym adresem pojawiła się policja. Oszuści, którzy czekali na kartę, nawet nie wiedzieli, co się dzieje."

- Arkadiusz Przybysz, Gazeta.pl