google.com, pub-0177550132004975, DIRECT, f08c47fec0942fa0

8 cze 2010

Artificial Intelligence in Games

28 studentów informatyki zgłosiło się na przedmiot Artificial Intelligence in Games. AIG ruszy w październiku 2010 roku. Poniżej syllabus.

Cel przedmiotu, uzyskiwane kompetencje
Gaining skills and experience in computer games designing and programing. The module will introduce students to working in large teams. Students will learn aspects of game theory, machine learning, natural language processing and taking decisions by a computer.

Program wykładu
Introduction to game theory. Graphs in computer games. Classic search algorithms: minimax, alpha-beta pruning, expected value. Machine learning in games. Pathfinding. Elements of natural language processing. Agent-based approaches: reactive and logic-based agents. Reinforcement learning, behavioural cloning, and evolutionary learning. Visiting lecturer from a company producing computer games.

Charakterystyka pozostałych zajęć
Three supervised computer game projects. The tasks will be divided between students but all teams will meet regularly in a classroom. The results of the projects will be publically available on Internet to promote the course. First game will be based on designing fighting algorithms. Second one on role-playing and natural language processing. The third one on strategy and economy decisions.

2 cze 2010

Przedmiot obieralny Automatic Speech Recognition

14 studentów informatyki AGH zgłosiło się na zaproponowany przez mnie przedmiot Automatic Speech Recognition jako swój przedmiot obieralny na 9 semestrze studiów jednolitych. W związku z tym Prodziekan Wydziału EAIiE zadecydował o wprowadzeniu tego przedmiotu. Będzie on prowadzony z językiem angielskim jako obieralnym. Poniżej załączam syllabus.

Cel przedmiotu, uzyskiwane kompetencje:
Gaining skills and experience in automatic speech recognition. The module will introduce students to working in research groups. Students will learn aspects of speech and language modelling.

Program wykładu:
Speech and language resources available for automatic speech recognition. Speech parameterisation and segmentation (mel frequency cepstral coefficients (MFCC), perceptual linear predictive analysis (PLP)). Speech modelling (hidden Markov model (HMM), artificial neural networks (ANN)). Dictionaries in computer systems. Grammar modelling (parsers, n-grams, part of speech taggers). Semantic modelling. Current research trends in ASR. Academic and commercial ASR systems.

Charakterystyka pozostałych zajęć:
Participation in speech recognition research conducted in signal processing group. The students will conduct designing, programming and testing tasks in real work on speech recognition systems. The exact nature of the projects will vary from a year to year according to exact works conducted in the signal processing group research projects.

1 cze 2010

ICCGI 2010

Nasz artykuł SPEECH MODELLING BASED ON PHONE STATISTICS został przyjęty na The Fifth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology (
ICCGI 2010)
. Artykuł opisuje eksperymenty w wykorzystywaniu statystyk fonrmów, di i tri fonów do wspierania konstruowania słów z hipotez akustycznych.

27 maj 2010

Interfejs głosowy Google'a

Google planuje interfejs głosowy oparty o rozpoznawanie i syntezę mowy do obsługi stron internetowych zarówno dla komputerów jak i urządzeń mobilnych.

18 maj 2010

Zdjęcia z Festiwalu Nauki w Krakowie

Jak już pisałem mieliśmy swoje stoisko na Festiwalu Nauki w Krakowie. Namiot naszego wydziału był jednym z najbardziej obleganych, oczywiście nie tylko dzięki naszym prezentacjom. Mogliśmy zaprezentować osiągnięte wyniki szerokiemu gronu odbiorców.