google.com, pub-0177550132004975, DIRECT, f08c47fec0942fa0

9 lip 2010

Interspeech 2010

Naszym dużym sukcesem było przyjęcie artykułu "Perceptual Wavelet Decomposition for Speech Segmentation" na Interspeech 2010, ponieważ jest to najbardziej ceniona konferencja w dziedzinie przetwarzania języka mówionego na świecie. Prawie połowa nadesłanych prac została odrzucona. Artykuł opisuje modyfikację transformaty falkowej dostosowującą ją do lepszego scharakteryzowania sygnału mowy i umożliwiając trafniejszą segmentację.

The 4th International Conference on Multimedia and Ubiquitous Engineering (MUE 2010)

Nasz artykuł "Polish n-grams and their correction process" został przyjęty na konferencję The 4th International Conference on Multimedia and Ubiquitous Engineering (MUE 2010). Artykuł opisuje zebrane przez nas statystyki n-gramowe języka polskiego wraz z oprogramowaniem utworzonym do ich półautomatycznego poprawiania.

Fourth IEEE International Conference on Semantic Computing

Nasza propozycja dema systemu rozpoznawania mowy została przyjęta na Fourth IEEE International Conference on Semantic Computing w Pitsburgu, USA. W materiałach konferencyjnych zostanie również opublikowany artykuł "Automatic Speech Recognition System Based on Wavelet Analysis". Zaprezentujemy najnowszą wersję systemu AGH ASR. Będzie ona zawierała między innymi 3 metody modelowania akustycznego, konstruowanie zdań, modelowanie 1 i 2 gramami oraz analizą semantyczną.

2 lip 2010

Oferta pracy z Zespole Inżynierii Lingwistycznej IPI PAN

Zespół Inżynierii Lingwistycznej w Instytucie Podstaw Informatyki PAN
poszukuje osób do współpracy w kilku prowadzonych przez nas projektach
związanych z różnymi poziomami lingwistycznego znakowania tekstu.

Praca polega na weryfikacji poprawności, uzupełnieniu i modyfikacji
informacji wprowadzonej metodami automatycznymi. Jest to np.:

• „głęboki” opis składniowy w formie drzew składników bezpośrednich
(selekcja spośród automatycznie generowanych drzew),

• „płytki” opis w formie grup składniowych,

• ujednoznacznianie sensów słów na podstawie kontekstu,

• znakowanie nazw własnych i jednostek wieloczłonowych (za pomocą
graficznego edytora struktur drzewiastych).

Prace, w zależności od projektu, będą się odbywać w najbliższych kilku
do kilkunastu miesiącach.

lkobylinski na serwerze ipipan.waw.pl.

25 cze 2010

Oferty pracy badawczej w Imperial College w Londynie

- 1 x ERC sponsored Postdoctoral (or PhD) Research Associate (Assistant)
in Automatic Audiovisual Analysis of Naturalistic Behaviour (Ref: MAH7 MP 0610)

- 1 x EC FP7 sponsored Postdoctoral (or PhD) Research Associate (Assistant)
in Automatic Audiovisual Analysis of Social Behaviour (Ref: SSP3 MP 0610)

- 2 x ERC sponsored Scientific Programmer
for Automatic Audiovisual Analysis of Naturalistic Behaviour (Ref: MAH8 MP 0610)


The ERC-sponsored positions relate to an ERC-funded project,
‘Multimodal Analysis of Human Nonverbal Behaviour in Real-World
Settings (MAHNOB)’.
The EC FP7-sponsored positions relate to an EC-funded project, 'Social
Signal Processing Network of Excellence (SSPNet)'

Both projects build on recent developments in Computer Vision, Pattern
Recognition and Machine Learning in order to develop methods for
recognition and localisation of human behaviours in naturalistic data.
Specifically, the successful candidate will be working on development
of technology that will be based on findings in cognitive sciences and
it will represent a set of visual and audiovisual spatiotemporal
methods for automatic analysis of human spontaneous (as opposed to
posed and exaggerated) patterns of behavioural cues including
continuous analysis of social and/or affective behaviour.

The successful candidate will be based at Imperial College London,
Computing Department, and iBUG Group, one of UK's leading research
groups in vision-based and audiovisual analysis of human behaviour,
working with Prof. Maja Pantic (http://www.doc.ic.ac.uk/~maja/).

The positions are for 2 or more years starting from 1st of October
2010 or as soon as possible thereafter. Starting salary will be in the
range £26,580 - £38,730 per annum inclusive of London Allowance.

Further details on these positions and how to apply can be found at:
1) http://www3.imperial.ac.uk/computing/vacancies#4
2) http://www3.imperial.ac.uk/computing/vacancies#5
3) http://www3.imperial.ac.uk/computing/vacancies#6

Should you have any queries regarding the application process please
contact Joanne Day by email to: research.officer@doc.ic.ac.uk

The closing date for the applications is Thursday 15th July 2010.

14 cze 2010

Oferta pracy na AGH

Oferta pracy

Katedra Elektroniki zatrudni kompetentną osobę na stanowisku asystenta w Zespole Przetwarzania Sygnałów (http://www.dsp.agh.edu.pl). Preferowani będą absolwenci kierunków Informatyka lub pokrewne mogący wykazać umiejętności i wiedzę w następujących dziedzinach (lub części z nich):
- tworzenie aplikacji z wykorzystaniem technologii .NET w środowisku Visual Studio (zarządzane C++, C#),
- technologie mowy,
- technologie programowania współbieżnego,
- przetwarzanie języka naturalnego,
- rozpoznawanie wzorców,
- systemy uczące się,
- optymalizacja,
- bazy danych.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
Prowadzenie zajęć dydaktycznych w zakresie programowania. Badania i rozwój w dziedzinie rozpoznawania mowy polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem implementacji i testów algorytmów opracowywanych przez innych członków zespołu.

Ponadto od kandydatów oczekuje się biegłego posługiwania się językiem angielskim.

Stanowisko dostępne od 1 października 2010.

Kandydaci proszeni są o przesyłanie CV i listy ocen ze studiów na adres bziolko na serwerze agh.edu.pl.

8 cze 2010

Artificial Intelligence in Games

28 studentów informatyki zgłosiło się na przedmiot Artificial Intelligence in Games. AIG ruszy w październiku 2010 roku. Poniżej syllabus.

Cel przedmiotu, uzyskiwane kompetencje
Gaining skills and experience in computer games designing and programing. The module will introduce students to working in large teams. Students will learn aspects of game theory, machine learning, natural language processing and taking decisions by a computer.

Program wykładu
Introduction to game theory. Graphs in computer games. Classic search algorithms: minimax, alpha-beta pruning, expected value. Machine learning in games. Pathfinding. Elements of natural language processing. Agent-based approaches: reactive and logic-based agents. Reinforcement learning, behavioural cloning, and evolutionary learning. Visiting lecturer from a company producing computer games.

Charakterystyka pozostałych zajęć
Three supervised computer game projects. The tasks will be divided between students but all teams will meet regularly in a classroom. The results of the projects will be publically available on Internet to promote the course. First game will be based on designing fighting algorithms. Second one on role-playing and natural language processing. The third one on strategy and economy decisions.