Cel projektu
Celem projekty było stworzenie prostego programu do nagrywania i edycji dźwięku wykorzystujący kartę dźwiękową i graficzną. Program miał być aplikacją okienkową. Całość miała być napisana w języku C++(użyliśmy Visual C++). Naszym celem było stworzenie aplikacji za pomocą, której można nagrać dźwięk z mikrofonu, zapisać go na twardym dysku, a następnie odtworzyć go i nałożyć na niego efekty.
Historia powstawania
Przygodę z naszym programem zaczęliśmy od szukania odpowiedniej biblioteki do obsługi karty dźwiękowej. Nasz wybór (jak się później okazało nietrafny) padł na bibliotekę fmod, którą używa np. firma Blizzard. Próbowaliśmy zagłębić się w tę bibliotekę jednak nie udało nam się stworzyć z jej pomocą nic sensownego. Potem przyszedł czas na bibliotekę irrKlang, którą to zastosowaliśmy w naszym projekcie. Zaczęliśmy od stworzenia interfejsu graficznego i w naszych głowach pojawił się szkic programu. Pierwsze problemy pojawiły się przy inicjalizacji biblioteki w VC++ jednak stosunkowo szybko sobie z nimi poradziliśmy dzięki obszernej dokumentacji tejże biblioteki dostępnej na oficjalnej stronie producenta. Dodawanie kolejnych modułów do programu, wymagało każdorazowego zagłębiania się w opisy dostępnych funkcji irrKlang’u. Priorytetem dla nas było umieszczenie możliwości nagrywania wraz z zapisem pliku na dysk twardy. Na to poświęciliśmy najwięcej czasu. W końcu po dodaniu pozostałej (wspomnianej już) funkcjonalności stwierdziliśmy że program spełnia założone cele i wymaga jedynie dopracowania. Ostatnim etapem było poprawienie graficznej strony aplikacji.
Ściągnij program.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz