google.com, pub-0177550132004975, DIRECT, f08c47fec0942fa0

7 paź 2013

Medal dla naszych systemów na International Invention Show & Technomart INST 2013 w Taipei

Naukowcy z Zespołu Przetwarzania SygnałówKatedry Elektroniki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, realizujący projekt „Biometryczna Weryfikacja i Identyfikacja Głosu” pod kierownictwem dr inż. Jakuba Gałki  zaprezentowali na wystawie w Taipei autorską technologię wykorzystującą biometrię głosową do identyfikacji i weryfikacji klientów w linii telefonicznej. Została ona nagrodzona srebrnym medalem w kategorii: software solution, functionality, know how.

Biometria głosowa to najbardziej praktyczna ze wszystkich systemów biometrycznych technologia, która nie wymaga specjalnych urządzeń typu skanery, czytniki i pozwala zweryfikować osobę w oparciu o pobraną wcześniej próbkę głosu.  Rozwiązanie to ma szczególnie szerokie zastosowanie w pracy biur obsługi klienta, dając np. możliwość zamiany tradycyjnych kodów PIN i haseł na próbkę głosu klienta.



Taka zamiana to nie tylko bezpieczeństwo i wygoda dla klienta, który np. telefonicznie bez pomocy klawiatury telefonu czy komputera  będzie mógł dokonać przelewu, ale przede wszystkim duża oszczędność kosztów działalności biur obsługi. Czas weryfikacji klienta przy wykorzystaniu tej technologii można skrócić się nawet do kilkudziesięciu sekund co przy dużej ilości rozmów telefonicznych przekłada się na wymiernie oszczędności.  Dlatego przy dużej skali, tego typu inwestycja bardzo szybko może  się zwrócić.
Dostępne na świecie inne rozwiązania wykorzystujące biometrię głosową do weryfikacji i identyfikacji klienta są bardzo drogą inwestycją. My oferujemy tańsze rozwiązanie – mówi dr inż. Jakub Gałka z AGH. 

Współpraca naukowców z AGH oraz działu R&D Unico Software – krakowskiego startupu oraz Techmo - spółki spin-off przy AGH, doprowadziła do powstania zwycięskiej technologii.  Dzięki tej współpracy stworzyliśmy technologię szczególnie atrakcyjną dla sektora bankowego, firm ubezpieczeniowych i telekomów. Oprócz niskiego kosztu wdrożenia,  klient będzie mógł liczyć również na dużą elastyczność w integracji z innymi rozwiązaniami IVR, stronami www itp. Rozwiązanie może być aplikowane w różnych  kanałach: Internet, telefon stacjonarne i komórkowe, infokioski – mówi Łukasz Dyląg, prezes zarządu Unico Software.

Rozwiązanie mogło powstać dzięki synergii wiedzy i doświadczeń nauki i biznesu, ale również dzięki  wsparciu środków  z NCBiR.  
Naukowcy  z AGH i Unico Software  przygotowują się już do realizacji kolejnego projektu. Tym razem będzie to "Wirtualny tłumacz komunikacji migowej".  Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.











Brak komentarzy: