google.com, pub-0177550132004975, DIRECT, f08c47fec0942fa0

24 cze 2014

Pół godziny na infolinii

Dzisiaj próbowałem odblokować telefon który w nie do końca znanych mi okolicznościach został zablokowany gdy byłem w Stanach. Sam początek był tragiczny. W tej samej informacji w której przekazano mi, że nie mogę wykonywać połączeń wychodzących napisano też że mam zadzwonić na infolinię. Gdy odpisałem, że nie mogę zadzwonić bo właśnie zablokowaliście mi telefon, firma nie widziała w tym żadnego problemu.

Potem było coraz gorzej. Zadzwoniłem na wskazany numer z pożyczonego telefonu. Najpierw klapa bo chcą żebym wybrał numer 1 lub 2 a tu ekran dotykowy nieaktywny w trakcie rozmowy... (rozpoznawanie mowy między 1 a 2 to potrafi zrobić 90% naszych studentów).

Przełożyłem nieswoją kartę do swojego telefonu i dzwonię ponownie. Po wybraniu numeru odezwała się Pani, tłumacze jej swój problem, na spokojnie. Ona weryfikuje moją tożsamość pytając o nazwisko i pesel (i to podobno jest bezpieczniejsze od biometrii!!!). Potem mówi żebym czekał. Po kilku minutach wraca i mówi, że ma problemy techniczne i mnie przełączy do koleżanki. Ok. Myślę sobie poznam koleżankę. Niestety nie, kolejny automat i wybór menu. Rozłączam się i dzwonię ponownie do pierwszej. Mówię, że było menu, na co ona to proszę wybrać opcję odblokowanie karty. Acha ... Przełącza mnie. Takiej opcji nie ma, wybieram "czy jesteś naszym klientem - tak". "Podaj identyfikator klienta"... Dzwonię do pierwszej i mówię, że nie pamiętam swojego identyfikatora (a w domu, gdzie mam to zapisane, nie będę miał nie swojej karty sim żeby móc zadzwonić ...). Pani mówi żebym czekał i że mi sprawdzi. Kolejna minuta upływa i mówi że ma problemy techniczne, że spróbuje mnie połączyć jeszcze raz, a jak się nie uda to żebym zadzwonił na pełnopłatny numer bezpośrednio do owej koleżanki (na razie płaciłem tylko 1 zł za każde dzwonienie).

Po przełączeniu pojawiło sie  to samo menu, więc tym razem wybrałem "połącz z konsultantem". Nie było koleżanki, był pan. Tłumaczę swoją sprawę, mówi żebym poczekał, wraca po kilku minutach i mówi żebym zasilił konto. Na co ja że tego już próbowałem i system nie chciał przyjąć ode mnie pieniędzy. Podpowiadam , że może jest jakaś kwota którą trzeba wrzucić gdy numer jest zablokowany. Pan mówi żebym znowu czekał. Po jakimś czasie wraca i mówi, że puści mi melodyjkę i żebym czekał dalej. Kilka minut później melodyjka niepokojąca zarzyna się jakby w analogowym urządzeniu zaczęło brakować zasilania, ale czekam. Pan wraca i mówi żebym spróbował jeszcze raz, a jak się nie uda to spróbował nie przez internet ,tylko w bankomacie i żebym spisywał komunikaty. Jak się z różnych źródeł nie uda, to żebym wysłał pisemnie reklamację.

Naprawdę potrzebujemy przełomu technologicznego w tym temacie ...

www.dsp.agh.edu.pl

SIGMAP

Nasz artykuł o modelowaniu ciszy, oddechów itp. w rozpoznawaniu mowy "HMM-based breath and Filled Pauses Elimination in ASR" został przyjęty na konferencji SIGMAP 2014. Jest to bardzo ambitna konferencja, w niektórych latach indeksowana przez Thomson Reuters w Web of Knowledge oraz w Scopusie. Cieszymy się szczególnie, ponieważ głównym autorem tak dojrzałej publikacji i samego toku badań jest student przed obroną pracy magisterskiej - Piotr Żelasko. Gratulujemy!

www.dsp.agh.edu.pl

20 cze 2014

Siri sprzedana?


Podczas gdy Apple i Samsung walczą o dominację na rynku telefonów, Carl Icahn liczy że te tarcia wywindują cenę jednego z należących do niego holdingów.

Mowa tu o Nuance Communications, firmie, która stoi za słynną Siri Apple'a, a która rozważa... wystawienie się na sprzedaż. W miniony poniedziałek Wall Street Journal donosił o wstępnych rozmowach prowadzonych na ten temat z Samsungiem.

Ta właśnie informacja z pewnością skłoni Apple'a do włączenia się do gry i przeznaczenia części swoich środków (szacowanych na 150 miliardów dolarów) na stawkę w tej swoistej licytacji.

O ile sama Siri jest produktem SRI international, która odpowiada za jej funkcjonalności osobistego asystenta, o tyle kluczowy moduł rozpoznawania mowy jest dziełem Nuance - co jednak było tajemnicą aż do czasu, kiedy Apple zakupił Siri.

Jeśli więc Nuance szykuje się na przejęcie, Apple jest w kropce. Choć może z łatwością przelicytować Samsunga, to jednak musi liczyć się z kosztami rzędu 4,8 miliarda dolarów (na tyle szacowana jest wartość rynkowa firmy). Ewentualna wygrana Apple'a oznaczałaby też konieczność zaangażowania się w inne obszary, w jakich działa obecnie Nuance (np. opieka zdrowotna i technologie medyczne), a które, jak na razie, leżą poza zasięgiem zainteresowań giganta z Cupertino.

Utrata Siri byłaby jednak przede wszystkim kryzysem wizerunkowym, który z pewnością zostałby skrzętnie rozdmuchany przez Samsunga już w chwilę po przejęciu Nuance - podgryzanie pozycji i wizerunku Apple to dla koreańskiego koncernu ważny element strategii walki o rynek.


www.dsp.agh.edu.pl

17 cze 2014

Samsung kupi Nuance?

Taka właśnie plotka krąży. Pisze o tym Wall Street Journal. Czy to by oznaczało że Siri przestanie działać, bo licencja dla Apple zostanie wycofana? W efekcie tej wiadomości akcje Nuance podrożały prawie o 10%. Więcej

dsp.agh.edu.pl

4 cze 2014

31 maj 2014

Prozodia a semantyka

Kiedy pauza jest wypowiedzią? Jak ton wypowiedzenia słowa może zmienić jego sens, a nawet znaczenie artykułu Konstytucji? Czy prozodia istnieje w języku migowym? Jaki sposób wypowiedzi jest odbierany jako niepewny?
O tym i innych zagadnieniach można było usłyszeć w minionych dniach (29-30 maja) w Warszawie na konferencji 'Prozodia w semantyce - semantyka w prozodii', w której mieliśmy przyjemność uczestniczyć.
Konferencja była wspólnym projektem UKSW i UW. Była to doskonała okazja do spotkania i wymiany doświadczeń badawczych dla lingwistów, fonetyków, filologów, logopedów i ... inżynierów. Interdyscyplinarność konferencji zaowocowała wieloma cennymi burzami mózgów i na pewno owocować będzie w przyszłości, również współpracą na tym bardzo ciekawym polu badawczym.

Organizatorom serdecznie dziękujemy za zaproszenie, gratulujemy przedsięwzięcia i życzymy kolejnych tak udanych inicjatyw!

www.dsp.agh.edu.pl